ბოლო ცვლილებები

პროდუქტი „იმერული“
სუნელების შემოწმება
სასმელი წყალი დიდუბიდან
კარფურში შეძენილი ტკბილეული
მომხმარებლის აზრი: სხვა საქონელი
მომხმარებლის აზრი: სამედიცინო და სააფთიაქო მომსახურება
მომხმარებლის აზრი: საზოგადოებრივი ტრანსპორტი
მომხმარებლის აზრი: დენი, გაზი, წყალი, დასუფთავება
მომხმარებლის დამცველი ორგანიზაციები ევროკავშირში
რკინის კარები

სულ ნიუსები: 21
ვაჭრობის აკრძალული მეთოდები
ევროკავშირში, კანონმდებლობა,

2005 წელს ევროკავშირმა მიიღო დირექტივა, რომლითაც სამომხმარებლო საქონლით ვაჭრობის უსამართლო და მომხმარებლის შეცდომაში შემყვანი ხერხების გამოყენება აკრძალა.

კერძოდ, აიკრძალა მაგალითად შემდეგი "ხრიკების" გამოყენება:

  • "ოღონდ თავი დამანებოს და..." - საქონლის/მომსახურების დაჟინებული შეთავაზება ტელეფონით, ელ-ფოსტით ან სხვა საშუალებით, თუკი მომხმარებელს არ გამოუთქვამს ასეთი შეთავაზებების მიღების სურვილი. აგრეთვე მომხმარებლისთვის სახლში მიკითხვა და შეთავაზება, თუკი მომხმარებელი ასეთი ვიზიტების წინააღმდეგია.
  • "ეს ორიგინალია!" "პირდაპირ პარიზიდან!" - მომხმარებლისთვის არასწორი წარმოდგენის შექმნა საქონლის წარმომავლობის ან მწარმოებლის/ბრენდის თაობაზე.
  • "ამას სხვაგან ვერ იშოვით!", "ამ ფასად ვერსად იშოვით!"- მომხმარებლისთვის არასწორი ინფორმაციის მიწოდება საქონლის ხელმისაწვდომობის ან ფასის თაობაზე.
  • "მარტო დღეს!", "ეს ბოლოა!", "ვიხურებით!" - მომხმარებლის დარწმუნება, რომ საქონელი თავდება ან რომ მაღაზია იხურება (სხვაგან გადადის) - თუკი ეს სიმართლეს არ შეესაბამება.
  • "ამის გარეშე უბრალოდ დაიღუპებით!" - მომხმარებლისთვის არასწორი ინფორმაციის მიწოდება იმ რისკების თაობაზე, რომელიც მას ემუქრება, თუკი პროდუქტს არ შეიძენს.
  • "ეს მოგარჩენთ!" - მომხმარებლის დარწმუნება, რომ პროდუქტი მის ჯანმრთელობას გააუმჯობესებს  - თუკი ეს სიმართლეს არ შეესაბამება.
  • "ამ შეღავათს მხოლოდ თქვენ გიკეთებთ" - მომხმარებლის დარწმუნება, რომ მეწარმე მას განსაკუთრებულ პირობას სთავაზობს, მაშინ როდესაც ეს ყველა მომხმარებლისთვის კანონით დადგენილ უფლებას წარმოადგენს.
  • "თქვენ მოიგეთ პრიზი!" - მომხმარებლის დარწმუნება, რომ მან მოიგო (ან მოიგებს) პრიზი ან რაიმე ჯილდო, როცა სინამდვილეში პრიზი არ არსებობს ან მისი მიღება მომხმარებლის მიერ რაიმე თანხის გაღებასთანაა დაკავშირებული.
  • "თუ არ იყიდით, გამაგდებენ" - მომხმარებლის დარწმუნება, რომ თუკი იგი საქონელს/მომსახურებას არ შეიძენს, გამყიდველს ესა თუ ის განსაცდელი ელის.
  • "შენაძენის გარეშე გასვლა არ შეიძლება!" - მომხმარებლისთვის შთაბეჭდილების შექმნა, რომ იგი ვერ დატოვებს მაღაზიას/ოფისს შენაძენის გარეშე.
  • "ესეც უნდა შეიძინოთ" - მომხმარებლისთვის ისეთი საქონლის მიწოდება (სხვაზე დამატებით), რომელიც მას არ მოუთხოვია და ამისთვის თანხის მოთხოვნა.
  • "იმან იყიდა და კმაყოფილია!" - მომხმარებლისთვის მცდარი შთაბეჭდილების შექმნა იმის თაობაზე, რომ მოვაჭრესთან დაკავშირებული ადამიანი მიუკერძოებელი მესამე პირია ან უბრალოდ სხვა მომხმარებელია.
  • "ეტყობა შევუკვეთე..." - მომხმარებლისთვის ინვოისის ან მსგავსი დოკუმენტის გაგზავნა ცრუ შთაბეჭდილებას შესაქმნელად, რომ მან ეს საქონელი/მომსახურება უკვე შეუკვეთა და ამიტომ მასში თანხა უდნა გადაიხადოს.
  • მომხმარებლის ჩართვა ე.წ. "პირამიდულ სქემებში", როცა მას სთავაზობენ კომპენსაციას სქემაში ახალი ადამიანების მოზიდვისთვის/ჩართვისთვის.

გარდა დირექტივაში კონკრეტულად ჩამოთვლილისა, იკრძალება აგრეთვე მოვაჭრის ნებისმიერი ისეთი ქმედება, რომელიც ეწინააღმდეგება პროფესიული კეთილსინდისიერების მოთხოვნებს და რომლის შედეგად მომხმარებელი იღებს ისეთ გადაწყვეტილებას, რაც მის ეკონომიკურ ინტერესებს ეწინააღმდეგება.

მეტი ინფორმაციისთვის იხ. ევროკომისიის საგანგებო პორტალი უსამართლო სავაჭრო პრაქტიკასთან დაკავშირებით.




print version
11:27:00 2014-09-03

კომენტარის დამატება

ყველა კომენტარის გამოჩენა



ეს საიტი ეკუთვნის არასამთავრობო ორგანიზაციას "საქართველოს სტრატეგიული კვლევებისა და განვითარების ცენტრი"

ჩვენი მისამართია: თბილისი, დელისის I შესახვევი №5ა, ტელ: 239 90 19/18

ელფოსტა: office@csrdg.ge
ვებგვერდი: http://www.csrdg.ge/

admin login

© csrdg.ge
design.ge